АБАЛОН

Популярна логічна гра українського виробництва

Абалон – це настільна стратегічна гра для двох гравців, придумана Мішелем Лалі (Michel Lalet) і Лораном Леві (Laurent Lévi) у 1988 році під назвою Суміто.

У грі використовуються скляні кульки двох кольорів і шестикутне ігрове поле, що містить 61 пункт. Метою гри є виштовхування шести куль суперника за межі поля. Існують варіанти правил для трьох-шести гравців.

Спочатку гра називалася Суміто, але згодом була перейменована в «абалон» ( «Abalone»), від англійських «ab-» (приставка, що позначає заперечення) і «alone» (один). У 1988 році вона перемогла в конкурсі на кращий дизайн настільної гри «Concours international de créateurs de jeux de société», проведеному французької Centre National du Jeu. Тоді ж гра була випущена видавництвом Abalone Games. У 1989 році вона отримала премію «As d’Or» ( «Золотий туз») на фестивалі настільних ігор в Каннах. Гру почали випускати за межами Франції, вже до 1990 року було продано понад 4,5 мільйона ігрових комплектів. У 1990 році вона потрапила в число п’яти ігор, які отримали «Mensa Select» – премію американського відділення Mensa International. У 1998 році вона отримала «Золотого туза» в Каннах як «гра десятиліття».

З 1997 року в рамках Mind Sports Olympiad проводиться кубок світу з Абалон.

Як грати в Абалон?

Абстрактна логічна гра Абалон – це сумо шашками на шестикутному ігровому полі. Переможцем стане той, хто першим виштовхне за межі поля шість шашок суперника.

Кожен гравець отримує по 14 шашок свого кольору. Гравці можуть пересувати свої шашки поодинці або групами з двох або трьох шашок, збудованих в лінію. При цьому групу шашок можна переміщати по лінії або фронтально. Якщо ж на їхньому шляху розташувалися шашки супротивника, настав час поштовхатися!

Суміто (виштовхування шашок супротивника) можливо тільки у випадку чисельної переваги шашок одного кольору. Переміщення відбувається по лінії, при цьому за шашками, яких виштовхують, обов’язково повинна знаходитися порожня клітина або край ігрового поля. Дві шашки можуть виштовхнути одну, три – здатні зрушити групу з двох шашок, але якщо кількість переміщуваних та виштовхуваних шашок рівна, жоден з гравців не може здійснити суміто.

Проста лаконічна механіка і правила, які можна викласти за півхвилини, ідеально підійдуть батькам, які починають залучати дітей до серйозних логічних ігор і хочуть розвинути у них математичне мислення.